Akademik Yönetim

Öğrenci İşleri Sıkça Sorulan Sorular

 

Sıkça Sorulan Sorular

·      Kayıt yenileme nedir?

Öğrencinin, akademik takvimde belirtilen süreler içinde öğrenim ücretini ödeyip, derse yazılma işlemi yaparak öğrencilik hakkı kazanmasıdır.

·      Kayıt dondurma nedir, nasıl yapılabilir?

Hastalık, tabii afetler, yurt dışı öğrenim, askerlik tecilinin kaldırılarak askere alınma gibi önceden bilinmeyen nedenlerle ve öğrencinin isteği üzerine öğrencilik hakkının dondurulmasıdır. Şartları ve yöntemler Ön Lisans ve Lisans Öğrencileri için “İstanbul Beykent Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” 15. Maddesinde, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=23510&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

Enstitü Öğrenciler için ise “İstanbul Beykent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği” 15. Maddesinde ayrıntılı olarak belirtilmiştir.

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=23305&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5

·      Kayıt silme işlemi için neler yapılmalıdır?

Kayıt silme işlemi için şahsen veya ilgili konuyu içeren noter onaylı vekaletname ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından yazılı talepte bulunulmalıdır.

·      Ders seçimi nedir, neden yapılır?

Öğrencinin ilgili eğitim öğretim döneminde alacağı dersleri belirlemek ve aktif öğrenciliğini başlatabilmek için almakla yükümlü olduğu dersleri seçmesi işlemidir. Ders seçimi, dönem içinde alacağı eğitime dair derslerine ve sınavlarına katılım sağlamak için gerekmektedir.

·      Öğrenciler ders seçimlerini hangi sistem üzerinden gerçekleştirmelidir?

Öğrenciler ders seçimlerini Öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapabilmektedir.

https://obs.beykent.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx

·      Öğrenciler Öğrenci Bilgi Sistemine nasıl giriş yapabilir?

https://obs.beykent.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden öğrenci numaraları ve şifreleri ile giriş yapabiliriler.

·      Ders seçimi Öğrenci Bilgi Sisteminin hangi alanından yapılmaktadır?

Öğrenci Bilgi sisteminin “Genel İşlemler - Ders ve Dönem İşlemleri - Ders Kaydı” başlığı altındaki sekmesinden yapılmaktadır.

·      Yeni kayıt (1.Sınıf) öğrencileri dönemde kaç ders almalıdır ve kaç Akts’lik ders seçiminde bulunabilir?

1. sınıf öğrencileri ilgili döneme ait toplamda 30 AKTS ders seçebilirler.

·      Akts nedir?

AKTS, (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) Avrupa ülkelerinde yaygın olarak kullanılan “Bologna Süreci”ni kabul eden Türk Üniversitelerinde de uygulanan, kurumlar arası denklik ve kredi transfer işlemini kolaylaştıran bir kredi sistemidir. 

 

·      Sınıf öğrencileri üst dönemlerden ders alabilir mi?

İlgili sınıftaki tüm derslerini seçen 3,25 ortalamaya sahip öğrenciler, üst sınıftan 30 AKTS ye ek olarak +6 AKTS ders alabilirler.

·      Hazırlık eğitimini tamamlamış ve 1. sınıf eğitimine başlayacak öğrenciler doğrudan dönem derslerinin seçimini gerçekleştirip derslerine başlayabilir mi?

Hazırlık eğitimini tamamlamış ve 1. sınıf eğitimine başlayacak öğrenciler, Akademik takvimde belirtilen tarihlerde derslerini seçerek eğitimlerine başlayabilirler.

·      Alınmak istenen dersin kontenjanı doldu ise öğrenci ne yapmalıdır?

İlgili dersin kontenjan olan farklı şubelerinden seçebilirler. Tüm şubelerde kontenjanlar dolduğu takdirde kontenjan artırımı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ofislerinden veya mail yoluyla Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılabilmektedir. oidb@beykent.edu.tr 

•       Öğrenciler dönemde kaç Akts’lik ders seçiminde bulunabilir ve kaç ders alabilir?

Normal Eğitim süresi içerisindeki öğrenciler daha önce hiç alınmamış derslerden en fazla 30 AKTS/yarıyıl ders alırlar. Bu öğrenciler ilave olarak 6 AKTS/yarıyıl daha önce alıp başarısız oldukları (DZ, FF, FD, K) veya not yükseltmek istedikleri dersleri alabilirler. Ağırlıklı genel not ortalaması 3,25’e eşit veya büyük olan öğrenciler 30 AKTS/yarıyıl derse ilave olarak 6 AKTS/yarıyıl daha önce hiç alınmamış dersleri alabilirler.

 

•       Öğrenciler ders seçim aşamasında seçmeli derslerden seçim yapmaz ise herhangi bir sorun yaşar mı?

Öğrenciler seçimlik kategorisinde belirtilen dersleri de almakla yükümlüdür. Birden fazla seçenek sunulan bu kategorilerde ilgili alanda seçecekleri ders de tamamlanması gereken lisans öğrencileri için 240 AKTS  ve önlisans öğrencileri için 120 AKTS içerisindedir.

•       Öğrenciler alttan kalan bir dersi bulunuyorsa önce alttan kalan dersini seçmek zorunda mı yoksa doğrudan hiç almadığı dönemdeki derslerini alabilir mi?

Mezuniyet aşamasında tüm derslerin alıp başarmış olunması beklenmektedir. Öğrenci alttan veya bulunduğu sınıftan seçim yapma konusunda kararını kendisi verebilir.

•       Ders seçim aşamasında öğrenci alttan kalan bir dersi yerine farklı ders seçimi yapabilir mi?

Öğrenci başarısız olduğu dersi alıp başarmak ile yükümlüdür. Seçimlik kategorisinde ise ilgili kategori içerisinde bir tercih yapabilir. ***

•       Öğrencilere tanımlanan Akts’ler talep doğrultusunda arttırılabilir mi?

Talep doğrultusunda artış mümkün olmamaktadır. Ders seçim kuralları 26.07.2018 tarih ve 2018/18 Sayılı Senato kararında belirlenmiştir. https://www.beykent.edu.tr/beykent-hakkinda/senato-kararlari 

•       Öğrenciler hangi koşulları sağladığı takdirde üstten ders seçimi yapabilir?

Ağırlıklı genel not ortalaması 3,25’e eşit veya büyük olan öğrenciler 30 AKTS/yarıyıl derse ilave olarak 6 AKTS/yarıyıl daha önce hiç alınmamış dersleri alabilirler.

•       Öğrenciler senelik ödeme mi yoksa dönemlik ödeme mi yapmalılar?

Uzama durumundaki öğrenciler güz ve bahar dönemlerinde ders kayıtları esnasında seçtikleri AKTS üzerinden ödeme yapmalıdır.

•       Öğrenciler ders seçimini gerçekleştirip, ödeme adımını da tamamladı ise ders seçimi tamamlanmış mıdır, farklı bir işlem yapılmasına gerek duyulur mu?

Ödeme tamamlandıktan sonra, öğrenci ders seçimini kesinleştirmelidir.

•       Öğrenciler bahar dönemine ait dersi güz döneminde, güz dönemine ait dersi ise bahar döneminde alabilir mi?

Dersler sadece ait olduğu dönemde açılmaktadır.

•       Uzama durumunda olan öğrenciler burs/indirimlerini ne kadar süre ile kullanabilmektedir?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Öğrenci Burs, İndirim ve Destek Yönergesi” Madde 27 Uyarınca Öğrenim ücreti bursu, yetenek bursu, öğrenim ücreti ve yetenek indirimleri hazırlık sınıfı hariç; ön lisans programları için 2+1 yıl; lisans programları için 4+1 yıl, Diş Hekimliği Fakültesi için 5+1 yıl; Tıp Fakültesi için 6+1 yıl geçerlidir. Belirtilen sürelerin sonunda burs ve indirim kesilir.

•       Alınmak istenen dersin kontenjanı doldu ise öğrenci ne yapmalıdır?

İlgili dersin diğer gruplarından tercih yapılmalıdır. Tüm gruplar dolu ise kontenjan artırımı için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ofislerine veya  mail yoluyla Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurulmalıdır. oidb@beykent.edu.tr

•       Farklı kurumdan üniversitemize yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerin alttan kalan dersleri yatay geçiş yapmalarına engel teşkil eder mi?

Başarısız olunan dersler yatay geçiş için engel teşkil etmemektedir.

•       Kurum dışı yatay geçiş nedir, başvuruları nasıl yapılmaktadır?

Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”te yer alan esaslar çerçevesinde, başka bir üniversiteye transfer olarak öğrenime devam etmesidir.

Başvurular Akademik Takvim ve web sayfasında belirtilen tarihlerde ‘’başvuru linkini’’ tıklayarak, öğrenci bilgi sistemi üzerinden şifrelerini oluşturarak yapılmaktadır.

•       Kurumumuza tam burslu olarak yatay geçiş yapılabilir mi?

Yatay Geçiş ile kayıt olan öğrenciler için ücretler her eğitim öğretim yılı başında ilan edilmektedir. Tam burslu olarak kurum dışı geçiş mümkün olmamaktadır.

•       Yatay geçişlerde öğrencilerin mevcut öğrenci bursları geçerliliğini korur mu?

•       Yatay Geçiş ile kayıt olan öğrenciler önceki üniversitelerindeki burslarından feragat etmiş sayılırlar.

•       Kurumumuzun tanımladığı yatay geçiş indirimi ile yatay geçiş kaydını tamamlayan öğrenciler, okudukları sürece farklı burs ve indirimler kazanabilir mi?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Öğrenci Burs, İndirim ve Destek Yönergesi” Madde 28 Uyarınca birden fazla burs ve indirim almaya hak kazanan öğrenciler; akademik başarı bursu, kardeş, sporcu indirimleri ve engelli bursu hariç olmak üzere, oran olarak sadece en yüksek olandan yararlanabilirler.

•       Yatay geçiş bursunun geçerlilik süresi ne kadardır?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Öğrenci Burs, İndirim ve Destek Yönergesi” Madde 21 uyarınca normal öğrenim süresi + 1 yıl devam eder.

•       Yatay geçiş bursunun kesilme sebepleri nelerdir?

Normal öğrenim süresi + 1 yıl sürenin aşılması ve / veya disiplin cezası alınması halinde kesilir.

•       Öğrenci yatay geçiş ile kayıt yaptırdıktan sonra sistemlerde ücretli olarak mı görünür?

Öğrenci yatay geçiş ile kayıt yaptırdıktan sonra sistemlerde ücretli olarak görünmektedir. Yatay Geçiş İndirimi, “Kurum Bursu” olarak geçmektedir.

•       Yatay geçiş sürecinde öğrenciler muafiyetleri konusunda bilgi alabilirler mi?

Yatay Geçiş sürecinde öğrenciler muafiyetleri konusunda bölüm başkanlarında bilgi alabilirler.

•       Yatay geçiş ile birlikte öğrenciler kaçıncı sınıftan başlatılmaktadır?

Yatay Geçiş ile kayıt olan öğrencilerin sınıfları muaf olacakları derslere göre belirlenmektedir. Toplam en az 31 AKTS başarılmış kredisi intibak ettirilen öğrencinin intibakı 2. sınıfa, en az 91 AKTS başarılmış kredisi intibak ettirilen öğrencinin intibakı 3. sınıfa, en az 151 AKTS başarılmış kredisi intibak ettirilen öğrencinin intibakı 4. sınıfa yapılır.

•       Öğrenciler birden fazla bölüme yatay geçiş başvurusunda bulunabilir mi?

Öğrenciler birden fazla bölüme yatay geçiş başvurusunda bulunabilmektedir.

•       Kurum içi yatay geçiş nedir, başvuruları nasıl yapılmaktadır?

Bir öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumu içindeki aynı düzeydeki diğer diploma programlarına geçişi kurum içi yatay geçiş olarak adlandırılmaktadır. Başvurular Akademik takvim ve web sayfasında yer alan tarihlerde Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılmaktadır.

•       Kurum içi farklı bölüme geçiş sağlayan öğrenciler burslarını kaybeder mi?

Kurum içi yatay geçişlerde (Tıp ve Diş Hekimliği Fakülteleri hariç), öğrencinin geçiş yapmadan önceki programında sahip olduğu indirim oranı aynı şekilde yatay geçiş indirimi olarak yeni programına aktarılır.

•       Kurum içi yatay geçiş gerçekleştirdikten sonra öğrenciler sistemde burs durumunu görüntüleyebilir mi?

Sistemde bu öğrenciler “ücretli” olarak görüntülenebilmektedir.

•       Yatay geçiş süreci tamamlandıktan sonra öğrenciler vazgeçmeleri halinde eski programına dönüş sağlayabilir mi?

Merkezi yerleştirme Puanına göre yatay geçişlerde, öğrenci takip eden dönemlerde daha önceki bölümüne geri dönebilir.

•       Öğrenciler yatay geçiş gerçekleştirecekleri programda kaçıncı sınıftan başlatılır ve ders muafiyetinde bulunabilir mi?

“T.C. Beykent Üniversitesi Önceden Kazanılmış Yeterliliklerin Tanınması, Kredi Transferi Ve İntibak İşlemleri Yönergesi” Madde 5 uyarınca daha önce Beykent Üniversitesi’nin aynı düzeyinde başka bir programda öğrenim görmüş olan ve kurum içi yatay geçiş yapan öğrenciler için notlu kredi transferi, önceki programların ders planında bulunan aynı kodlu dersten başarılı olmuşlar ise, bu dersin notu ve ders planındaki AKTS kredisi öğrencinin transkriptine aktarılmak suretiyle yapılır. Öğrencinin ayrıca muafiyet talep etmesine gerek yoktur.

•       Öğrenciler başvuru aşamasından birden fazla bölüme kurum içi yatay geçiş başvurusunda bulunabilir mi?

Öğrenciler başvuru aşamasında birden fazla bölüme kurum içi yatay geçiş başvurusunda bulunabilir.

•       Çap nedir?

Başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrencilerin aynı yükseköğretim kurumunun iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programdır.

•       Çap başvurusu yapabilmek için gereken şartlar nelerdir?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Çift Anadal, Yandal Yönergesi” Madde 8 uyarınca;

a) Öğrenci çift anadala, anadal lisans programının en erken 3'üncü ve en geç 5'inci ön lisans programının en erken 2’inci ve en geç 3’üncü yarıyılı başında başvurabilir. 

b) Öğrencinin çift anadala başvurabilmesi için, başvurduğu döneme kadar devam ettiği anadal programında almakla yükümlü olduğu tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, ağırlıklı genel not ortalamasının en az  3,00 olması ve anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibariyle en üst %20’de bulunması gerekir. 

c) Anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 4,00 üzerinden  3,00 olan ancak anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde yer almayan öğrencilerden çift anadal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olanlar da çift anadal programına başvurabilirler. Değerlendirmede sınıfının ilk %20’sine girip ağırlıklı genel not ortalaması yüksek olana öncelik verilir. 

•       Çap için ücret ödemesi talep edilmekte mi?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Öğrenci Burs, İndirim ve Destek Yönergesi” Madde 17 uyarınca çift anadal öğrenimi, anadal öğrenimine başlanılan yıl esas alınarak normal öğrenim süresi + 1 yıl boyunca ücretsizdir. İlgili sürede öğrenimi tamamlayamamış öğrenciler öğrenime ücretli olarak devam ederler.

•       Çap sürecinde geçerli olan bursların geçerlilik süresi ve kesilme durumları nelerdir?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Öğrenci Burs, İndirim ve Destek Yönergesi” Madde 17 uyarınca çift anadal öğrenimi, anadal öğrenimine başlanılan yıl esas alınarak normal öğrenim süresi + 1 yıl boyunca ücretsizdir. İlgili sürede öğrenimi tamamlayamamış öğrenciler öğrenime ücretli olarak devam ederler. Bu sirenin tamamlanması halinde burs kesilir.

•       Çap’ta zorunlu hazırlık bulunması halinde ücret talep edilmekte mi?

Evet, ücret ödeme talep edilmektedir.

•       Çap kaydı dondurulabilir mi ?

Anadal’dan bağımsız olarak Çift Anadal kaydı dondurulamamaktadır.

•       Çap için muafiyet talebinde bulunulabilir mi?

•       “İstanbul Beykent Üniversitesi Çift Anadal, Yandal Yönergesi” Madde 9 uyarınca;

Çift anadal öğrencilerinin, birinci anadal programı ders planında ve ikinci anadal programı ders planında yer alan aynı kodlu ortak dersleri, birinci anadal programından almaları gerekir. Birinci anadal programından alınan, her iki programın ders planlarında yer alan ortak dersler, alınıp başarıldığı yarıyıl sonunda, notlarıyla beraber öğrencinin ikinci anadal programı transkriptine aktarılır. Ayrıca bir başvuruya gerek yoktur.

•       Yandal nedir?

Kayıtlı olduğu anadal lisans programını başarı ile yürüten öğrenciye, ilgi duyduğu ikinci bir  lisans programından; yandal yapılacak programın uzmanlık alan derslerinden oluşan (staj, bitirme çalışması ve 7. yarıyılda yer alan program tasarım/araştırma proje dersleri hariç) bir sertifika programını eş zamanlı tamamlayıp yandal sertifikası almaya hak kazandıran programdır.

•       Yandal başvurusu yapabilmek için gereken şartlar nelerdir?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Çift Anadal, Yandal Yönergesi” Madde 12 uyarınca;

a) Öğrenci, yandal  programına  kayıtlı  olduğu  lisans  programının en  erken 3. ve en  geç  6. yarıyılının  başında başvurabilir. 

b) Öğrencinin yandal programına başvurabilmesi için başvurduğu yarıyıla kadar kayıtlı olduğu lisans programında almakla yükümlü olduğu tüm kredili dersleri başarı ile tamamlamış olması ve başvurusu sırasındaki ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,75 olması gerekir.

•       Yandal için ücret ödemesi talep ediliyor mu?

Yandal Eğitimi ücretsizdir.

•       Yandal sürecinde geçerli olan bursların geçerlilik süresi ve kesilme durumları nelerdir?

“İstanbul Beykent Üniversitesi Çift Anadal, Yandal Yönergesi” Madde 14 uyarınca Anadal programından mezuniyet hakkını elde eden ancak yandal programını bitiremeyen öğrencilere ilgili yönetim kurullarının kararı ile en fazla iki yarıyıl ek süre tanınır. Bu süre içerisinde öğrencinin yandal eğitimi ücretsizdir. Süre sonunda yandal programını tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilir.

•       Yandal’da zorunlu hazırlık bulunması halinde ücret talep edilmekte mi?

Muhasebe birimi ile görüşülmesi gerekmektedir.

•       Yandal’da kayıt dondurma işlemi yapılabilir mi?

Anadal’dan bağımsız olarak yandal kaydı dondurulamamaktadır.

•       Yandal için muafiyet talebinde bulunulabilir mi?

yandal yapılacak programın uzmanlık alan derslerinden oluşan (staj, bitirme çalışması ve 7. yarıyılda yer alan program tasarım/araştırma proje dersleri hariç) bir program dahilinde dersler alındığından muafiyet başvurusuna gerek olmamaktadır.

•       Öğrenci stajını hangi dönemde yapması gerekir?

Öğrenci, stajlarını önlisans için 4 yarıyıllık, lisans için 8 yarıyıllık program dahilinde belirtilen dönemlerin sonunda dersleri ile çakışmayacak tarihlerde yapabilir.

•       Öğrenci staj yapabileceği yerleri nasıl öğrenebilir?

Öğrenci, hangi firmalarda staj yapmasının uygun olacağı konusunda Bölüm/Program Başkanlığı’ndan bilgi alabilir.

•       Öğrenci staj yeri konusunda bölüm başkanı onayını aldıktan sonra hangi evrakları teslim etmelidir?

https://www.beykent.edu.tr/staj/formlar-dilekceler linkinde yer alan ilgili formları kullanarak, formlar üzerinde belirtilen talimatlar uyarınca hazırladığı evrakları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim etmelidir.

•       Öğrenci staj evraklarını hangi süre zarfında kurumumuza teslim etmelidir?

Staj başlamadan 15 gün öncesinde formunu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim etmelidir.

•       Zorunlu stajlarda kurumumuz staj sigortası yapıyor mu?

5510 sayılı kanun gereği stajyer öğrenci statüsünde olan öğrencilerimizin zorunlu staj sigorta işlemleri Üniversitemizce yapılmaktadır.

•       Öğrenci staj defterine nasıl ulaşım sağlayabilir?

https://www.beykent.edu.tr/staj/staj-defteri adresinden ulaşılabilmektedir.

•       Staj için gereken belge ve formlara nasıl ulaşım sağlanabilir?

https://www.beykent.edu.tr/staj/formlar-dilekceler adresinden ulaşılabilmektedir.

•       Öğrenci staj sigortasının yapılıp yapılmadığını nasıl kontrol edebilir?

e-Devlet üzerinden ‘’işe giriş/ çıkış bildirgesi’’ kontrol sağlanabilmektedir.

•       Stajını tamamlayan öğrenciler staj defterlerini ne zamana kadar teslim edebilir?

Staj defteri son teslimleri ile ilgili olarak öğrencilerimiz Bölüm/Program Başkanları ile iletişime geçmelidir.

Akademik yıl, Güz ve Bahar olarak tanımlanan dönemleri kapsayan bir eğitim öğretim yılıdır.

Akademik takvim, Bir akademik yılda yer alan kayıt, kayıt yenileme, ders kaydı, ders ekle –sil, yatay geçiş, sınavlar ve benzeri süreçlerin tarihlerinin duyurulduğu çizelgedir.

https://www.beykent.edu.tr/akademik/akademik-takvim adresinden ulaşılabilir.

Öğrencilerimiz öğrenci belgesi ve transkript belgelerini Öğrenci Bilgi Sistemiden elektronik imzalı olarak talep edebilmektedirler. E-İmzalı belge oluştuğunda öğrencinin sistemine yansımaktadır.

Yazışma talepleri ile ilgili dilekçeler ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen teslim edilmelidir. Yazışma süreçleri tamamlandığında ilgili belgeler öğrencilerin üniversite uzantılı mail adreslerine iletilmektedir.

“İstanbul Beykent Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” Madde 20 uyarınca Öğrenci  Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün çalışmalardan başarılı olduğu dört yıllık lisans düzeyinde 240 AKTS, beş yıllık lisans düzeyinde 300 AKTS, altı yıllık lisans düzeyinde 360 AKTS, önlisans düzeyinde ise 120 AKTS kredisini tamamlayarak AGNO’sunu en az 2,00 düzeyine çıkarmış öğrenci, öğrenimini bitirmiş sayılmaktadır.

Mezuniyet bilgisi e-Devlete yansıdıktan sonra aşağıda yer alan link üzerinden diplomanın imza süreci takip edilebilmektedir.

https://obs.beykent.edu.tr/oibs/ext_doc_query/proliz_obs_ext_prev_diploma_query.aspx

Diploma Eki (Mavi Diploma), diploma ile birlikte teslim edilmektedir. Mezun öğrenciler, diploma eklerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından şahsen teslim alabilirler.

“T.C. Beykent Üniversitesi Diploma Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge” 14. Maddesi uyarınca; Diplomasını kaybeden öğrenci, gazeteye kayıp ilânı verir. Bu ilan, Nüfus Cüzdan Sureti ve Mütevelli Heyet tarafından belirlenen duplikata diploma ücretini yatırdığını gösteren dekont ve dilekçe ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvurur. İlgili Fakülte veya Yüksekokul Yönetim Kurulu Kararı alarak diplomanın yeniden basımını sağlar.

Öğrenci kimlik kartımı kaybeden öğrenci, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen gelerek başvuru yapmalıdır.

Kayıt silmek isteyen öğrenci Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen gelerek başvuru yapmalıdır.

Kayıt dondurmak isteyen öğrenci, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen gelerek kayıt dondurma formu teslim etmelidir.

Sınav notları Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir. https://obs.beykent.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx

https://obs.beykent.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx linkniden şifre sıfırla butonu kullanılabilir.

Öğrenciler mail şifrelerini sıfırlarken Bilgi İşlem Daire Başkanlığına ait bim@beykent.edu.tr adresinden yardım alabilirler.

Dönem sonu sınavına girme hakkı elde edip de başarısız olan veya sınava girme koşullarını sağladığı halde sınava girmeyen öğrenciler akademik takvimde ilan edilen tarihlerde bütünleme sınavına katılabilir.

Mezuniyeti için tek başarısız (FF, FD, K) dersi kalan veya mezuniyet aşamasında olup AGNO'su 2.00'ın altına olan öğrenciler, tek dersten AGNO'sunu yükseltmek amacı ile  (DD ve DC olan derslerden biri) sınavlara girebilirler. Not yükseltmek amacı ile sınava girilen derste, alınan son not geçerlidir.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın Hafta içi 08:30-17:30 saatleri arasında hizmet vermektedir.