Tarih: 30 Mayıs 2025 İstanbul Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü, “Tiyatroda Sahne, Kostüm ve Kukla Tasarımı” semineri ve atölyesi düzenledi İstanbul Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü, Dr. Öğr. Üyesi Nazım Sarıkaya’nın moderatörlüğünde 23 Mayıs 2025 tarihinde “Tiyatroda Sahne, Kostüm ve Kukla Tasarımı” atölyesi gerçekleştirdi. İstanbul Beykent Üniversitesi Oyunculuk Bölümü, öğrencilerin tiyatroya farklı perspektiflerden yaklaşmalarını teşvik etmek amacıyla çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Bu kapsamda, 23 Mayıs 2025 tarihinde Ayazağa-Maslak Yerleşkesi E2-03 dersliğinde düzenlenen etkinliklerde, öğrencilerin tiyatroya dair bakış açılarını geliştirmeleri hedeflendi. Tiyatrodaki görsel tasarım alanında geleneksel ve çağdaş yaklaşımları birlikte sunan seminer ve atölye çalışmaları, öğrencilerin sahneyi görme biçimlerine önemli katkılarda bulundu. Kültürel Miras Taşıyıcısı Cengiz Samsun’un karagöz sanatını ve tarihsel evrimini anlattığı konuşmayla başlayan etkinlik, tasvirlerin öğrencilerle birlikte işlenmesini içeren uygulamalı çalışmalarla devam etti. Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali Zeren ise tiyatroda mekân konusundan yola çıkarak ses, ışık ve kâğıtları geometrik bakış açısıyla doğaçlama yerleştirerek sahne ve kostüm tasarımı uygulaması yaptı. Öğrencilerin doğrudan uygulamaya katıldıkları etkinliklerin sonunda geleneksel Karagöz tasviri ile kâğıt ve geometrik objelerle sahne ve kostüm tasarımı üretildi. Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü akademisyeni ve etkinlik moderatörü Dr. Öğr. Üyesi Nazım Sarıkaya etkinlikle ilgili düşüncelerini ifade ederek Oyunculuk Bölümü öğrencilerinin mesleklerine görsel sanatlar üzerinden yaklaşmalarının önemine dikkat çekti. Sarıkaya, “Oyuncunun sahneyi üç boyutlu geometrik bir uzam biçiminde görerek kendisini bu matematiğin içine yerleştirmesi oyuna dinamik bir süreç katıyor” dedi. Sanatın köklerine dönmenin önemine de değinen Sarıkaya, Karagöz gibi geleneksel Türk tiyatrosu ögelerinin, usta-çırak ilişkisi içerisinde aktarılmasının, genç oyuncuların sahne pratiklerine derinlik kazandırdığını vurguladı. İlgili Görseller Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş LinkedIn'de Paylaş E-posta Gönder Whatsapp'ta Paylaş
Tarih: 30 Mayıs 2025 İstanbul Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü, “Tiyatroda Sahne, Kostüm ve Kukla Tasarımı” semineri ve atölyesi düzenledi İstanbul Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü, Dr. Öğr. Üyesi Nazım Sarıkaya’nın moderatörlüğünde 23 Mayıs 2025 tarihinde “Tiyatroda Sahne, Kostüm ve Kukla Tasarımı” atölyesi gerçekleştirdi. İstanbul Beykent Üniversitesi Oyunculuk Bölümü, öğrencilerin tiyatroya farklı perspektiflerden yaklaşmalarını teşvik etmek amacıyla çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Bu kapsamda, 23 Mayıs 2025 tarihinde Ayazağa-Maslak Yerleşkesi E2-03 dersliğinde düzenlenen etkinliklerde, öğrencilerin tiyatroya dair bakış açılarını geliştirmeleri hedeflendi. Tiyatrodaki görsel tasarım alanında geleneksel ve çağdaş yaklaşımları birlikte sunan seminer ve atölye çalışmaları, öğrencilerin sahneyi görme biçimlerine önemli katkılarda bulundu. Kültürel Miras Taşıyıcısı Cengiz Samsun’un karagöz sanatını ve tarihsel evrimini anlattığı konuşmayla başlayan etkinlik, tasvirlerin öğrencilerle birlikte işlenmesini içeren uygulamalı çalışmalarla devam etti. Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali Zeren ise tiyatroda mekân konusundan yola çıkarak ses, ışık ve kâğıtları geometrik bakış açısıyla doğaçlama yerleştirerek sahne ve kostüm tasarımı uygulaması yaptı. Öğrencilerin doğrudan uygulamaya katıldıkları etkinliklerin sonunda geleneksel Karagöz tasviri ile kâğıt ve geometrik objelerle sahne ve kostüm tasarımı üretildi. Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü akademisyeni ve etkinlik moderatörü Dr. Öğr. Üyesi Nazım Sarıkaya etkinlikle ilgili düşüncelerini ifade ederek Oyunculuk Bölümü öğrencilerinin mesleklerine görsel sanatlar üzerinden yaklaşmalarının önemine dikkat çekti. Sarıkaya, “Oyuncunun sahneyi üç boyutlu geometrik bir uzam biçiminde görerek kendisini bu matematiğin içine yerleştirmesi oyuna dinamik bir süreç katıyor” dedi. Sanatın köklerine dönmenin önemine de değinen Sarıkaya, Karagöz gibi geleneksel Türk tiyatrosu ögelerinin, usta-çırak ilişkisi içerisinde aktarılmasının, genç oyuncuların sahne pratiklerine derinlik kazandırdığını vurguladı. İlgili Görseller