Erasmus+ 2023-2024 Proje Dönemi Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
Tarih: 19 Şubat 2024

Erasmus+ 2023-2024 Proje Dönemi Öğrenci Öğrenim Hareketliliği

ERASMUS+ 2023-2024 PROJE DÖNEMİ ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ

Değerli Öğrencilerimiz,

Erasmus öğrenim hareketliliğine ilişkin başvurunuzu yapmadan önce, internet sayfamızda yer alan diğer duyurularla birlikte, aşağıdaki açıklamaların tamamını dikkatli bir şekilde okuyunuz ve tercihlerinizi yapmadan önce, karşı kurumların özel koşullarını internet sayfamızdaki anlaşmalar sayfasından ve kendi Erasmus sayfalarından inceleyiniz.

BAŞVURU TARİHLERİ

İLAN TARİHİ: 19.02.2024 (15.00’da başlar)

SON BAŞVURU TARİHİ: 11.03.2024 (17.30’a kadar)

Karşılaşılabilecek durumlara ve sizlerden gelecek olan sorulara istinaden daha açıklayıcı olması amacıyla maddelerde değişiklikler yapılabilir. Bu nedenle duyuru metnini ve başvuru şartlarını sürekli kontrol ediniz.

2023-2024 Dönemi Erasmus+ projesi kapsamında, 2023-2024 ve 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Erasmus+ değişim programı kapsamında yurtdışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde eğitim görmek / staj yapmak isteyen öğrencilerimiz için başvurular 19.02.2024 – 11.03.2024 tarihleri arasında yapılacaktır.

 

ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ BAŞVURU KOŞULLARI

Önemli Uyarı: Erasmus Öğrenim Hareketliliğinden faydalanan öğrencilerin, öğrenim hareketliliği için yeterli sayıda ders veya ders niteliğinde olmayan ECTS/AKTS kredi yükü olması ve hareketlilik sürecinde de her dönem için 30 AKTS kredi yükünü tamamlamaları gerekmektedir. Avrupa Komisyonu’nun AKTS Rehberi’ne göre yeterli sayı, bir akademik yıl için 60 AKTS’dir. Ders yükü bulunmayan, örneğin tez dönemine geçen yüksek lisans ve doktora öğrencileri için bir akademik dönemde 30 AKTS’lik ders niteliğinde olmayan iş yükü üzerinden öğrenim anlaşması düzenlenebilmektedir. Bu nedenle Yüksek Lisans ve Doktora tez dönemindeki öğrencilerin bu kredi yükünü TEZ ÇALIŞMASI şeklinde belgelendirmesi gerekmektedir.

DİKKAT!

Öğrencilerin öğrenim hareketliliğine başvuruda bulunurken aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gereklidir.

-          Örgün eğitim kademelerinden (önlisans, lisans, yüksek lisans) herhangi birinde kayıtlı, tam zamanlı öğrenci olunması gerekmektedir.

-          Öğrenim hareketliliği için gitmeyi planladığı her bir dönem için yeterli sayıda ders veya ders niteliğinde olmayan 30 ECTS/AKTS kredi yükü olmalıdır.

-          Daha önce Erasmus hareketlilik faaliyetini aynı ve/veya bir önceki öğrenim seviyesinde gerçekleştirenler başvuru yapabilirler. Ancak Erasmus öğrenim hareketliliğinin her bir öğrenim kademesinde toplam 12 aya kadar yapılabildiği unutulmamalıdır.

-          Çift Anadal/Yandal Programına kayıtlı olan öğrenci, sadece bir anadaldan başvurusunu yapıp, derslerini başvuru yaptığı anadal üzerinden seçmelidir.

-          Öğrenci kayıt dondurduğu dönemde öğrenim veya staj hareketliliği başvurusu yapabilir. Kayıt donduran öğrenciler, kayıt dondurdukları dönemde öğrenim hareketliliği veya isteğe bağlı/zorunlu/mezuniyet sonrası stajlarını gerçekleştiremez.

-          Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi öğrencileri başvuru yapamaz.

-          Eğitim hakkı devam eden, ancak öğrencilik hakkı bitmiş olan öğrenciler başvuru yapamaz.

-          Hazırlık (bilimsel hazırlık) öğrencileri başvuru yapamaz.

-           Başvuru için Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO);

o   Ön Lisans ve Lisans öğrencileri için 2.20/4.00,

o   Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri için 2.50/4.00 olmalıdır.

Başvuru aşamasında henüz transkripti oluşmamış ;

  • Ön lisanstan geçiş yapan öğrenciler için ön lisans mezuniyet notunun en az 2.20/4.00;
  • Yüksek lisans/Doktora eğitimine (ara dönemde) başlamış bir dönemlik not ortalaması oluşmamış öğrenciler lisans mezuniyet notunun 2.50/4.00 olması gerekmektedir. 

Bu asgari koşulları sağlayamayan öğrenciler başvuru yapamaz.

ÖNEMLİ: Öğrencinin alttan başarısız ders(ler)inin bulunması Erasmus öğrenim hareketliliği başvurusuna engel değildir.

Ulusal Ajansın Erasmus Hareketliliğine ilişkin Bilgi Notu:

“Türkiye ile Avrupa Komisyonu arasında 2024 Yılı Katkı Anlaşması henüz imzalanmamıştır. Bu nedenle, Erasmus+ öğrenci hareketliliği kapsamında yapmış olduğunuz başvuru sonucunda hareketliliğe hibeli ya da hibesiz olarak seçilmeniz kazanılmış bir hak niteliği taşımamaktadır. Hibe alıp almayacağınız veya hibenizin tutarı Avrupa Komisyonu ile imzalanacak anlaşma ve akabinde üniversitenize tahsis edilecek hibe tahsis süreçleri sonuçlandığında kesinleşecek olup, söz konusu anlaşma süreçlerinde yaşanacak gecikmelerden veya aksaklıklardan kaynaklanabilecek maddi veya manevi kayıplardan İstanbul Üniversitesi veya Türkiye Ulusal Ajansı sorumlu tutulamaz.”

Kısa Süreli Doktora Hareketliliği

 

Doktora adayları ve yeni mezunlar (‘post-docs’) yurtdışında kısa dönemli veya uzun dönemli fiziksel öğrenim ya da staj hareketliliği gerçekleştirebilirler. Fiziksel hareketliliğe sanal hareketlilik de eklenmesi mümkündür. Kısa Süreli Doktora hareketliliğinde, kısa dönem fiziksel hareketlilik asgari 5 gün azami 30 gündür. Sanal bileşenin süresi için uygunluk ölçütü bulunmamakla birlikte birleştirilmiş sanal ve fiziksel hareketlilikte öğrencinin en az 3 AKTS kredi alması gerekmektedir.

 

*“Post-doc”lar mezuniyetlerinden itibaren 12 ay içinde diğer yeni mezunlarla aynı koşullarla staj hareketliliğine katılabilir.

 

 

BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ

Hareketlilik başvuruları internet üzerinden (https://turnaportal.ua.gov.tr ) alınacak olup, başvurular 19.02.2024 Pazartesi saat 15.00’da başlayacak ve 11.03.2024 Pazartesi saat 17.30’da kapanacaktır. Öğrencilerin başvuru için gerekli tüm işlemleri gerçekleştirerek başvurularını belirtilen zamandan önce tamamlamaları gerekmektedir. Adaylar portaldan başvuru yaparken web sitemizde görünmesine rağmen portalda anlaşmaları görmemeleri halinde erasmus@beykent.edu.tr’ ye mail atıp sorunu bildirmeleri gerekmektedir.

https://turnaportal.ua.gov.tr  ÜZERİNDEN BAŞVURU NASIL YAPILIR?

1.     İlgili web adresine girilerek sayfanın sağında yer alan “e-Devlet ile Giriş Yap” sekmesi tıklanır.

2.     Açılacak ekranda TC Kimlik No ve e-Devlet şifresi girilerek “Giriş Yap” sekmesi tıklanır.

3.     Açılacak ekranda önce “Bireysel” sekmesi sonra “Giriş” sekmesi tıklanır. Açılacak ekranda sol üst köşede bulunan “Bireysel” menüsünün altında yer alan “Başvurularım” sekmesine tıklanır. Burada duyurusu yapılan tüm ilanları görebilirsiniz. İstanbul Beykent Üniversitesi 2023-2024 Proje Dönemi Erasmus+ KA131 Öğrenim Hareketliliği  İLANI’na gidilir ve “Başvuru Yap” sekmesi tıklanır.

4.     Çıkan ilan metni incelenir ve “Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum ve kabul ediyorum” işaretlenerek, “Devam Et” sekmesi tıklanır. Sonraki aşamalarda istenen bilgiler doldurularak başvuru tamamlanır.

5.     Gelen ekranda kişisel bilgileriniz olacaktır. Bu bilgilerin doğruluğunu kontrol ettikten sonra, desteklenen format ve boyutlarda bir fotoğrafınızı yüklemeniz gerekmektedir. Bu fotoğraf vesikalık veya yüzünüzü tam olarak gösterecek şekilde çekilmiş bir fotoğraf da olabilir. Profil resmi bu sayfada zorunlu alandır.

a)     Engelli, şehit/gazi yakını veya 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ile 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrenciler, bu durumlarını belgelemek koşuluyla bu alanda ilgili kutucuğu işaretleyerek, belgelerini yükleyebilirler.

6.     Bir sonraki aşamada; fakülte, bölüm ve genel not ortalaması bilgileriniz çıkar. Buradaki bilgilerin doğruluğunu kontrol ediniz. Eğer burada yer alan genel not ortalamanız ile OBS’deki transkriptinizde yer alan genel not ortalaması birbirinden farklı ise, Öğrenci İşleri Müdürlüğü ile irtibata geçerek ,  E-Devlet’teki transkriptinizin güncellenmesini talep etmelisiniz.

7.     Belge yükleme aşamasında E-Devlet’ten alınan transkriptin yüklenmesi gerekmektedir. Bu belgeye E-Devlet Kapısı’na giriş yaptığınızda arama kutucuğuna “Transkript Belgesi Sorgulama” yazarak erişebilirsiniz.

8.     Bir sonraki aşama olan Tercih Bilgileri kısmında, Tercih Listesi seçeneğine tıkladığınızda, bölümünüzle/fakültenizle anlaşmamız bulunan üniversiteler ve kontenjanları gelecektir. Bu listeden tercih etmek istediğiniz en fazla üç üniversiteyi seçebilirsiniz. Bu üniversitelerin tercih sıralamalarında değişiklik yapmak için soldaki okları kullanabilirsiniz.

NOT: Bu kontenjan bilgisine ayrıca https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/default-document-library/2021-2027-erasmus-anlasmalari-03082022.pdf?sfvrsn=66b21fd4_0 adresinden yayımlanan Öğrenciler için Erasmus Öğrenim Hareketliliği Anlaşmalarımızın Listesi’ne tıkladığınızda ulaşabilirsiniz.

*Başvuru süreci tamamlandıktan sonra yapılacak düzeltmeler başvuru sistemine yansıtılmayacaktır.

9.     İletişim Bilgileri alanında, lütfen kullandığınız cep telefonu numarası ve Beykent uzantılı öğrenci e-posta adresi ( (öğrencinumarası)@student.beykent.edu.tr ) ile ev adresinizi giriniz. Girdiğiniz e-posta adresi ve cep telefonu numarasının güncel olduğundan lütfen emin olunuz. Bu bilgiler adaylarla iletişime geçilirken kullanılacağından, bilgilerin doğruluğu son derece önemlidir. Erasmus süreciyle ilgili tüm bilgilendirmeler öğrenci e-posta adresiniz üzerinden yapılacaktır, kontrol etmeyi unutmayınız.

 

10.  Transkript belgenizi yükledikten sonra, en son aşamada verdiğiniz bütün bilgilerin bir özeti olacaktır. Eğer değiştirmek istediğiniz bir bilgi var ise, Geri seçeneğine tıklayarak düzenleme yapabilirsiniz. Bütün bilgilerin doğruluğundan eminseniz, BAŞVURUYU TAMAMLA seçeneğine tıklayarak başvurunuzu tamamlayabilirsiniz. Başvuru sayfanızın bir kopyasını Başvuru PDF indir seçeneğini tıklayarak indirebilirsiniz.

 

*İlk başvuru aşamasında, akademik birimlere ya da Erasmus Koordinatörlüğümüze herhangi bir belge çıktısı teslimine gerek bulunmamaktadır.

*Tüm belgeler  https://turnaportal.ua.gov.tr/   online sistem üzerinden yüklenecektir.

 

BAŞVURU SIRASINDA SİSTEME YÜKLENMESİ GEREKEN BELGELER

1.      GÜNCEL TRANSKRİPT (Onaylı güncel not döküm belgesi. E-devlet üzerinden veya Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden alınmalıdır.)

  1. DİĞER (Varsa Engelli, Şehit Gazi Yakını, AFAD belgesi vs)

 

İNGİLİZCE SEVİYE TESPİT SINAVI

Erasmus+ Değişim Programı kapsamında eğitim görmek isteyen öğrencilerimizin, 16.03.2024 tarihinde yapılacak olan yazılı (yüz yüze) ve 18.03.2024 – 25.03.2024 tarihlerinde yapılacak sözlü sınava katılımı zorunludur. Sınav Katılımcı listeleri ve sınav saatleri web sayfamızda yer alan duyurular kısmında daha sonra ilan edilecektir.

 

Öğrencilerin sınavdan başarılı olabilmesi ve hareketlilikten faydalanmaya hak kazanabilmesi için İngilizce sınavından (sözlü ve yazılı sınav sonucu) CEFR sistemine göre minimum B2 seviyesinde puan almaları gerekmektedir. Sınavın ağırlıklı başarı alt sınırı 70 (yetmiş) puandır.

 

Sınav puanı belirlenirken, yazılı sınav oranı %80 sözlü sınav oranı ise %20’dir. Yazılı sınavdan 60 (altmış) puan altı alan öğrenciler, sözlü sınava girmeye hak kazanamayacaklardır.

 

Yazılı sınavdan asgari puan barajını geçemeyen öğrencilerin sözlü sınava katılma hakları olmayacaktır. Aynı şekilde, sözlü sınavdan da asgari 60 puan barajını geçemeyen öğrencilerin sınav sonuçları ağırlıklı başarı puanına bakılmaksızın “Başarısız” olarak ilan edilecektir. Yabancı dil sınavından “geçer not” alamayan öğrenciler değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

ANLAŞMALI KURUM LİSTESİ

Aşağıdaki linkten Erasmus Öğrenim Anlaşmalarımıza ulaşabilirsiniz.

https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/default-document-library/2021-2027-erasmus-anlasmalari-03082022.pdf?sfvrsn=66b21fd4_0

 

SEÇİM KRİTERLERİ

 

Ölçüt

Ağırlıklı Puan

Akademik başarı düzeyi

%50 (toplam 100 puan üzerinden)

Dil seviyesi

%50 (toplam 100 puan üzerinden)

Şehit ve gazi çocuklarına

+15 puan [1]

Engelli öğrencilere, engelliliğin belgelenmesi kaydıyla.

(Gerekli belgeler Başvuru sırasında online sisteme yüklenmeli)*

+10 puan

2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu Kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere

+10 puan

Başvuru esnasında staj yeri kabul mektubu sunma

+10 puan

Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar.[2]

+10 puan

Dijital becerileri geliştirmeye yönelik stajlar (DOTs) önceliklendirilir

+5 puan

Aynı proje türü kapsamında daha önce yararlanma (hibeli veya hibesiz)

-10 puan

Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma

-10 puan

Hareketliliğe seçildiği halde süresinde feragat bildiriminde bulunmaksızın hareketliliğe katılmama

-10 puan

İki hareketlilik türüne birden aynı anda başvurma (öğrencinin tercih ettiği hareketlilik türüne azaltma uygulanır)

-10 puan

Hareketliliğe seçilen öğrenciler için: Yükseköğretim kurumu tarafından hareketlilikle ilgili olarak düzenlenen toplantılara/eğitimlere mazeretsiz katılmama (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır)

-5 puan

Dil sınavına gireceğini beyan edip mazeretsiz girmeme (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır)

-5 puan

 

Elde edilen toplam puana göre öğrenciler sıralanır ve tercih sıraları ile üniversitelerin kontenjan durumuna göre yerleştirilir. İsteyen öğrencilerin maddi destekten (hibe) feragat edebilecektir. Hibe hakkı kazanamayan öğrenciler ise, programdan “0” hibeli olarak faydalanabilirler.

 

ÖNEMLİ UYARI !!!

 

**Daha önce hareketlilikten yararlanma durumunda -10 puan uygulaması, önceki öğrenim kademesinde gerçekleştirilen hareketlilikler için uygulanmaz. Bu uygulama hareketlilikten aynı öğrenim kademesinde (lisans, yüksek lisans, doktora) yararlanmak amacıyla tekrar başvuruda bulunan öğrenciler için geçerlidir.

 

**İki hareketlilik türüne (öğrenim ve staj) birden aynı anda başvurulduğunda öğrencinin tercih ettiği hareketlilik türüne azaltma uygulanır.

 

 

2023-2024 PROJESİ KAPSAMINDA GİDİLEN ÜLKELERE GÖRE AYLIK HİBE MİKTARLARI

Hibeler, öğrencilerin faaliyetle ilgili masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değil, yalnızca katkı niteliğindedir. Erasmus+ hibesi öğrenci gitmeden önce partner üniversiteler tarafından öğrenciye yollanan kabul mektubundaki tarihe göre hesaplanır ve gitmeden önce yatırılması gereken %70’lik tutar öğrencinin hesabına yatırılır. Öğrenci kalan %30’luk hibe ödemesini ise hareketliliğini tamamladıktan sonra Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne teslim edeceği katılım sertifikasındaki tarihlere ve başarı durumuna göre almaktadır.

  • Erasmus hibe ödemeleri ve diğer akademik işlemlerin “Erasmus yönergesi” ve katılımcı tarafından imzalanan “Erasmus Hibe Sözleşmesi” kapsamında gerçekleştirileceğini kabul eder.
  • Öğrencinin vize ücreti,uçak bileti, yurt ücreti, yurt depozitosu, sağlık sigortası gibi giderler için ERASMUS+ fonundan ayrıca bir ödeme yapılmaz. Bu giderler öğrencinin kendisi tarafından karşılanır.

 

Ülke grupları

Misafir Olunacak Ülke

Aylık Hibe Öğrenim (Avro)

Aylık Hibe Staj (Avro)

1. ve 2. Grup Ülkeler

Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Letonya, Lihtenştayn, Lüksemburg, Malta, Norveç, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan

 

 

600

 

 

750

3. Grup Ülkeler

Bulgaristan, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Türkiye

 

450

 

600

 

İLAVE HİBE DESTEĞİ

 

İmkânları kısıtlı olan katılımcılara, hak ettikleri hibeye ek olarak İlave Hibe Desteği sağlanacaktır. Söz konusu hibenin verilebilmesi için, imkânları kısıtlı katılımcı, ekonomik ve sosyal açıdan imkânları kısıtlı olan ve aşağıdaki alt kategorilere uyan birey olarak tanımlanmıştır.

 

  1. 2828 sayılı kanuna tabi olanlar (Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından haklarında 2828 sayılı Kanun uyarınca koruma, bakım veya barınma kararı olanlar)
  2. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu Kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere
  3. Yetim/ölüm aylığı bağlananlar
  4. Şehit/Gazi eş ve çocukları ile gazilerin kendileri[3]
  5. Kendisine veya ailesine muhtaçlık aylığı bağlananlar (öğrencinin kendisine, anne, babasına veya vasisine Belediyelerden, kamu kurum ve kuruluşlarından (Bakanlıklar, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kızılay, AFAD gibi kurumlardan Erasmus başvurusunu yaptığı esnada maddi destek aldığını kanıtlayan bir belge ibraz edilmesi yeterlidir.)
  6. Engelliler[4]
  7. 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz Ve Kimsesiz Türk Vatandaşları ile Engelli ve Muhtaç Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında 01.07.1976 tarih ve 2022 sayılı Kanun kapsamında ebeveynlerinden biri veya vasisi engelli veya muhtaç aylığı alanlar[5]
  8. Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar.[6]

 

Kredi ve Yurtlar Kurumu bursları ve benzeri burslar, başarı bursu niteliğindeki diğer hibe, yardım ve burslar, tek seferlik yardımlar söz konusu maddi yardım kapsamında kabul edilmez.

 

Yukarıdaki kapsama uyan öğrencilere talepleri halinde ve bu durumlarını belgelendirmek kaydıyla, hareketlilik türüne göre aşağıdaki miktarlarda İlave Hibe Desteği sağlanabilir:

 

Hareketlilik türü

İlave Hibe Desteği Miktarı

2-12 ay arası öğrenci hareketliliği

Aylık 250 €

5-14 gün arasındaki kısa dönem öğrenci hareketliliği*

Gündelik hibe toplamına ilaveten 100 €

15-30 gün arasındaki kısa dönem öğrenci hareketliliği*

Gündelik hibe toplamına ilaveten 150 €

 

*Bu durumda staj için ilave destek verilmez

 

SEYAHAT DESTEĞİ HESAPLAMALARI

 

Öğrencilerin seyahat masraflarına katkı sağlamak amacıyla, Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan mesafe hesaplayıcısı aracılığı ile hareketliliğin başlangıç noktası ve faaliyetin gerçekleştiği yer arasındaki km değeri tespit edilmeli ve aşağıdaki tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanmalıdır. Mesafe bandı hesaplayıcısında çıkan kilometrenin aşağıdaki tablodaki hibe karşılığı gidiş-dönüş rakamı olup, söz konusu miktar ikiyle çarpılmaz.

 

Elde edilen “km” değeri

Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

10-99 KM arası

28 €

56

100 - 499 KM arası

211 €

285 €

500 - 1999 KM arası

309 €

417 €

2000- 2999KM arası

395 €

535 €

3000 - 3999 KM arası

580 €

785 €

4000 - 7999 KM arası

1188 €

1188 €

8000 KM ve üzeri

1735 €

1735 €

 

Genel kural olarak 500 km'nin altındaki mesafelerde katılımcıların düşük emisyonlu ulaşım araçlarıyla seyahat etmeleri beklenmektedir.

Yeşil seyahat; seyahatin düşük karbon salımlı toplu ulaşım araçlarının kullanılarak gerçekleştirilmesidir. Otobüs, tren, paylaşımlı otomobil kullanımı yeşil seyahat kapsamında yer alır. Yeşil seyahat desteği alınabilmesi için gidişte ve dönüşte yeşil seyahat kullanılması ve seyahatin tamamının yarısından fazlasının yeşil araçlar kullanılarak yapılması gerekmektedir.

 

ERASMUS+ PROGRAMI İÇERME DESTEĞİ

 

Başvuru formlarında, İçerme Desteğine niçin ihtiyaç duyulduğunun açıklanması, kanıtlayıcı belgelerin eklenmesi (örneğin İçerme Desteği engelliliğe ilişkinse, engelliliğe ve düzeyine ilişkin bilgileri ihtiva eden doktor raporu (3 aydan eski olmayacak şekilde) veya engellilik kartı fotokopisi, kronik hastalıklar için doktor raporu) gerekir. Forma ayrıca gidilecek yükseköğretim kurumunun misafir edeceği öğrenci/personelin İçerme Desteğine gereksinim duyan bir katılımcı olduğundan haberdar olduğu bilgisi ve uygun donanıma sahip olduğuna ilişkin taahhüdünü içeren belgeler eklenir. Talep edilen ilave hibe miktarları ve neden ihtiyaç duyulduğu formda istenildiği şekilde detaylıca gösterilmelidir. Talep edilen hibe, İçerme Desteği sahibi katılımcının faaliyete katılımını mümkün kılma amacıyla doğrudan ilişkili olmalıdır.

 

Önemli Not: İlgili maddede istenen belgelerin TURNA Portal başvuru sistemine yüklenmesi şarttır. Başvurudan sonra teslim edilen belgeler değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

KISA SÜRELİ DOKTORA HAREKETLİLİĞİ BİREYSEL DESTEK TUTARLARI

 

Faaliyetin Süresi

Hibe Miktarı (Program Ülkesi ya da Ortak Ülke)

Faaliyetin 14’üncü gününe kadar

Günlük 79 Avro

Faaliyetin 15’inci gününden 30’uncu gününe kadar

Günlük 56 Avro

 

KONTENJAN

 

Elde edilen toplam puana göre öğrenciler sıralanır ve tercih sıraları ile üniversitelerin kontenjan durumuna göre yerleştirilir. Üniversitemiz tarafından yapılan 2024 dönem proje başvurusu henüz sonuçlanmamış olup, üniversitemize ayrılacak hibe miktarı kesinleştirilmemiştir. Dolayısıyla, hibeli kontenjanlar da belli değildir.Kontenjanlar açıklandıktan sonra Erasmus+ Komisyonu tarafından kontenjanlar her fakülte, yüksekokulu, enstitü bünyesindeki tüm bölüm ve programlara en fazla bir kişilik kontenjan dağılımı yapılacaktır.

Türkiye Ulusal Ajansı tarafından üniversitemize tahsis edilen hibe miktarının potansiyel yararlanıcıları göndermekte yetersiz kalması durumunda, hibe dağıtım usulü aşağıda yer alan ilkelere göre olacaktır.

Hibe dağıtımı adil olarak;

1. Hareketliliğe başvurulan bölümler arasında eşit dağılım sağlayarak

2. Bölüm ve gidilen ülke gözeterek

3. Fakülte ve/veya bölümlerin anlaşma sayısı oranını ve fakülte ve/veya bölümlerin performansını dikkate almak suretiyle yapılır.

 

BAŞVURU YAPMADAN ÖNCE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

  • Hibe verilecek öğrenci sayısı, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından Üniversitemize tahsis edilen hibe miktarına uygun olarak, başvuran öğrencilerin Fakülte bazında ERASMUS+ notuna göre belirlenecektir.
  • Başvuru sonucundaki aday statüsü ile kesinleşmiş seçim sonuçları arasında oluşabilecek farklılıktan Üniversitemiz ve Türkiye Ulusal Ajansı sorumlu değildir.
  • Bir üniversiteye birden fazla başvuru olması halinde, başvuran öğrencilerin o üniversiteyi kaçıncı sırada tercih ettiklerine bakılmaksızın seçim ERASMUS+ notuna göre yapılacaktır.
  • Çift anadalda öğrenim gören öğrenciler aynı başvuru döneminde sadece bir anadaldan hareketliliğe başvurabilirler.
  • Bazı üniversitelerde eğitim dili olarak yerel dilin kullanılması nedeniyle, ERASMUS+ programı kapsamında öğrenim görmek istenilen üniversitenin Eğitim Dili başvuru yapılmadan önce mutlaka dikkatli bir şekilde araştırılmalıdır.
  • Erasmus+ programı kapsamında yurtdışında öğrenim gören öğrenciler bu döneme ait öğretim ücretlerini akademik takvimde belirtilen tarihlere göre İstanbul Beykent Üniversitesi’ne öderler. Yurtdışındaki üniversiteye ayrıca öğretim ücreti ödemezler. Ancak barınma, ulaşım, kişisel harcamalar, beslenme, sağlık sigortası gibi tüm masraflar öğrencinin sorumluluğundadır.
  • Erasmus öğrenim hareketliliğinden yararlanacak olan öğrencilerin, tercih ettikleri üniversitelerin akademik takvimlerini kontrol etmeleri, hareketlilik sonunda İstanbul Beykent Üniversitesi’nde devam edecekleri dönemi etkilemeyecek şekilde tercihlerini yapmaları gerekmektedir.
  • İstanbul Beykent Üniversitesi akademik takvimi ile partner üniversitenin akademik takviminin uyuşmaması sonucu, partner üniversiteden dönüş sonrası İstanbul Beykent Üniversitesi’nde ders kaydı yapamama, derslere devamsızlık süresinin aşılması ve bunlardan dolayı akademik başarının etkilenmesi ile ilgili tüm sorumluluk öğrenciye aittir.
  • Hareketlilik faaliyetinin fiziksel olarak başlaması ve sonrasında pandemi, doğal afet vb. gibi mücbir sebeplere göre sanal hareketliliğe dönüşmesi durumunda, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yayımlanacak olan kurallar uygulanacaktır.

NOT:

 

  1. Başvurular ile ilgili yaşadığınız teknik sorunlarla ilgili erasmus@beykent.edu.tr adresine mail atabilirsiniz. Yanlış veya eksik başvuru yaparak başvurusunu gönderen öğrencilerin başvurularını son başvuru tarihinden sonra tekrar değiştirme hakkı bulunmamaktadır. Bu nedenle başvuru yaparken dikkatli olunmalıdır.

 

 

***Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında öğrenci kimliğinde bulunan ......................@student.beykent.edu.tr uzantılı mail adresinden aşağıdaki link üzerinden bizimle iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

***Bu süreçte kurum mail adresinden gönderilmeyen maillere cevap verilmeyecektir.

 

SON BAŞVURU TARİHİ

11 MART 2024



[1] Muharip gaziler ve bunların eş ve çocukları ile harp şehitlerinin eş ve çocuklarının yanı sıra 12/4/1991 tarih ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun 21. Maddesine göre “kamu görevlilerinden yurtiçinde ve yurt dışında görevlerini ifa ederlerken veya sıfatları kalkmış olsa bile bu görevlerini yapmalarından dolayı terör eylemlerine muhatap olarak yaralanan, engelli hâle gelen, ölen veya öldürülenler”in eş ve çocukları ile 23 Temmuz 2016 tarih ve 667 sayılı KHK’nin 7. Maddesi uyarınca, 15 Temmuz 2016 tarihinde gerçekleştirilen darbe teşebbüsü ve terör eylemi ile bu eylemin devamı niteliğindeki eylemler sebebiyle hayatını kaybedenlerin eş ve çocukları

[2] Tek sefere mahsus olarak uygulanır. Seçildiği takdirde öğrencinin sonraki başvurularında uygulanmaz. Ek puan, öğrenci seçilmediği takdirde sonraki başvurularında da uygulanmaya devam olunur.

[3] Muharip gaziler ve bunların eş ve çocukları ile harp şehitlerinin eş ve çocuklarının yanı sıra 12/4/1991 tarih ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun 21. Maddesine göre “kamu görevlilerinden yurtiçinde ve yurt dışında görevlerini ifa ederlerken veya sıfatları kalkmış olsa bile bu görevlerini yapmalarından dolayı terör eylemlerine muhatap olarak yaralanan, engelli hâle gelen, ölen veya öldürülenler”in eş ve çocukları ile 23 Temmuz 2016 tarih ve 667 sayılı KHK’nin 7. Maddesi uyarınca, 15 Temmuz 2016 tarihinde gerçekleştirilen darbe teşebbüsü ve terör eylemi ile bu eylemin devamı niteliğindeki eylemler sebebiyle hayatını kaybedenlerin eş ve çocukları veya malul olan siviller ile bu kişilerin eş ve çocukları Erasmus+ öğrenci hareketliliğine başvurmaları halinde önceliklendirilir.

[4] 20 Şubat 2019 tarih ve 30692 sayılı RG’de yayımlanan “Erişkinler İçin Engellilik Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik”te yer alan Engellilik Sağlık Kurulu raporu ile belgelenmiş en az %50 engel oranına sahip engelliler.

[6] Tek sefere mahsus olarak uygulanır. Seçildiği takdirde öğrencinin sonraki hareketliliklerinde bu kategoride tekrar ilave hibe desteği verilmez.